Elektrokola, baterie, sety na přestavbu... 

Přijďte si projet naše motory osobně!

Tišnov:


E-bike s 250W/36V motor, Aku Shark

E-bike s 8FUN 250W/36V středovým motorem

E-bike s 8FUN 750W/48V středovým motorem + gear senzor

Stačí zavolat:

Pevná Tišnov: 530 330 785
Mobil Tišnov: 778 405 724

nebo napsat:

info@e-pohon.cz

a domluvit si projížďku elektrokola přímo u nás v Tišnově.



Podporuje mojeID

NOVINKY

arr3Rozjíždíme prodlouženou záruku!Jak už je u nás zvykem, přichystali jsme pro vás opět prodlouženou záruku na všechny pohony,... arr3Speciální promo akce na BMZ akuVe spolupráci s německým výrobcem aku BMZ jsme pro vás připravili speciální promo akci na jejich... arr3Výprodej skladových elektrokol!Na skladová elektrokola na naší prodejně nyní slevy 1000 - 5000 Kč! Neváhejte a navštivte nás v naší...

ZBOŽÍ V AKCI

cena Kč 4 390 (EUR 170)
do košíku:
cena Kč 9 900 (EUR 384)
do košíku:
cena Kč 17 190 (EUR 666)
do košíku:

KONTAKTY

E-POHONY Šikula s.r.o.
Janáčkova 513, 666 01 Tišnov
tel: +420 530 330 785
tel: +420 778 405 724
info(a)e-pohon.cz
IČ: 292 03 155
Provozní doba: 8:30-17:00

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

ANKETA

 


Často kladené dotazy - FAQ
Často kladené dotazy - FAQ

Přestavbové sety

1. Jak funguje rekuperace a s jakým motorem ji lze využít?

Rekuperaci, tedy zpětné dobíjení akumulátoru přeměnou části kinetické energie při brždění, podporují některé námi prodávané sety. Nicméně této funkce lze využít pouze u motorů bez volnoběžky (všechny kromě 250W motoru a středových motorů), protože u motoru s volnoběžkou se motor při brždění neotáčí a tedy nemůže generovat proud. Rekuperace se aktivuje, jakmile začne jezdec brzdit (v brzdových páčkách jsou mikrospínače) a motor tak začne vyvíjet určitou brzdnou sílu (nikdy ne však takovou, aby se kolo například zablokovalo), která pomáhá zvyšovat brzdný účinek klasických brzd a zároveň dobíjí akumulátor - regenerativní brždění. Obecně není rekuperace u kol příliš účinná, lze hovořit o jednotkách procent energie, ketrá se vrátí do akumulátorů. Pokročilejší řídící jednotky jsou schopny atakovat v ideálních podmínkách desetiprocentní hranici. Obecně má rekuperace význam spíše u těžkých vozidel, jako auta, vlaky atd., ale u kola je to spíš marketingová, než užitečná funkce.

REKUPERACI U KOL NEDOPORUČUJEME Z DŮVODU VELKÉ ZÁTĚŽE AKUMULÁTORU, KTERÁ MŮŽE PODSTATNĚ ZKRÁTIT JEHO ŽIVOTNOST.

2. Když si posčítám cenu setu, moderního akumulátoru a nabíječky, dostanu se na cenu nejlevnějších prodávaných elektrokol. Proč tedy přestavovat, když za stejné peníze můžu mít hotové elektrokolo?

Rozdíl je ve výsledku, který za utracené peníze dostanete. Nejlevnější elektrokola na trhu musí být postavena z těch nejlevnějších dostupných komponent (jak cyklistických, tak elektrických), aby mohla mít takovou cenu a podle toho to také většinou vypadá. Dále tu jsou omezení, která musí oficiálně prodávaná kola splňovat (výkon max. 250W, maximální rychlost do 25km/h atd.). Kombinací našich komponent a vašeho staršího, ale kvalitního kola (případně nového solidního kola), dosáhnete výsledku, který odpovída novému elektrokolu v cenové relaci nejméně 30-40 tisíc Kč. Navíc máte možnost omezení evropské vyhlášky pro elektrokola ignorovat. My vás na ně upozorníme, ale je na vašem svobodném rozhodnutí, jaký výkon a rychlost bude mít vaše kolo, zvlášť pokud ho používáte mimo silnice. Nicméně na vás je i odpovědnost za případné důsledky porušování této vyhlášky.

Ještě zajímavější je situace u elektrokol se středovým motorem, kde nejlevnější hotová kola pořídíte kolem 50 000Kč a více. Odpovídající přestavbová sada s univerzálním středovým motorem (například osvědčený 8FUN BBS02) vás přitom příjde zhruba na polovinu.

3. Stačí výkon elektromotoru 250W nebo raději zvolit něco silnějšího?

Záleží na plánovaném použití. Motor 250W je vhodný pro výpomoc cyklistovi, který chce ale stále aktivně šlapat. Motor je lehký a disponuje volnoběžkou, takže pokud ho zrovna nepoužíváte, není na kole jeho přítomnost prakticky znát. Po rovině člověka uveze, když je to potřeba a do kopce jezdci výrazně pomůže. Až tak, že i do kopce může dát do pedálů tolik energie, jak při jízdě po rovince. Motory s výkonem 500W a výše jsou již koncepčně odlišné. Jsou přímé, tedy bez volnoběžky, a jsou podstatně těžší (cca 6,5Kg namísto 2,5Kg u 250W). Disponují ale také mnohem větší silou, která je schopna již v případě potřeby jezdce vyvézt i do kopce bez šlapání. Také akcelerace z nulové rychlosti je rychlejší a tyto motory mohou také brzdit při rekuperaci. Jsou vhodné pro jezdce, kteří se chtějí už více vozit, než šlapat, případně pro jezdce, kteří ze zdravotních důvodů prostě šlapat nemohou. Je ale třeba počítat s tím, že výkon nad 250W není oficiálně povolen pro provoz na veřejných komunikacích. Dále je také třeba kalkulovat s přímou souvislostí "vyšší výkon = vyšší spotřeba = kratší dojezd na stejnou kapacitu akumulátoru".

4. Jaký je rozdíl mezi přímým BLDC motorem a motorem s volnoběžkou? Je volnoběžka spolehlivá?

Jak již název napovídá, rozdíl je v přítomnosti nebo absenci volnoběžky uvnitř motoru. Díky volnoběžce neklade motor při jízdě bez jeho využití naprosto žádný odpor. Kvůli tomu ale není možné využít ani funkce rekuperace a brzdění elektromotorem spolu s brzdami. Volnoběžka se montuje pouze do slabších motorů 250W, kde vedle ní naleznete v motoru ještě ozubená kola planetové převodovky (motor se pak točí třikrát rychleji, než je přenášeno na kolo, což při nižším výkonu motoru dovoluje stále solidní zátah motoru). Přímý motor je mnohem jednodušší. Jsou v něm jediné dvě pohyblivé části a to jsou dvě kuličková ložiska na ose motoru. Vinutí je na statoru s osou a plášť (rotor) motoru je opatřen prstencem permanentních neodymových magnetů, skrze které se rotor bezkontaktně roztáčí.
Životnosti volnoběžky u našich motorů není třeba se obávat. Náš systém je spolehlivý a robustní. Zatím jsme nemuseli ani volnoběžku, ani kolečka převodovky v žádném motoru měnit a to někteří zákazníci nám hlásí už desetitisíce najetých kilometrů.

5. Olověné nebo moderní akumulátory?

Jednoznačně vhodnější jsou moderní Li-ion nebo LiFePO4 akumulátory. Především u bicyklů je znát každé kilo navíc a olověné aku jsou na stejnou kapacitu přibližně 3x těžší, což komplikuje i jejich pevné a spolehlivé uchycení na rámu kola. Navíc gelovým olověným akumulátorům příliš neprospívají vibrace na kole a je třeba počítat s životností maximálně dva roky a velkým úbytkem kapacity. Moderní články lze dobíjet kdykoliv průběžně, protože netrpí paměťovým efektem. Mají mnohem delší životnost, nízké samovybíjení, vlastní elektroniku s ochranou proti podbití, při vybíjení na nich pouze pomalu poklesá napětí, tzn. motor může jet pořád prakticky na 100% výkonu atd. Jediný argument pro olovo je tedy už jen a pouze cena, která je podstatně nižší, než u Li-ion a LiFePO4 článků.

6. Jakou kapacitu akumulátoru zvolit?

Záleží na výkonu motoru a požadavku na dojezd. U 250W motoru se nejčastěji používají kapacity 6Ah/36v (35 km s příšlapem), 10Ah/36V (65 Km s příšlapem) nebo 12Ah/36V (80 km s příšlapem). Pro motor 500W a výše je třeba již volit akumulátor s kapacitou 10Ah a větší, aby byl motoru schopen dodat potřebné špičkové proudy. Například kombinace 500W (nebo MagicPie 750W) motor + 10Ah/36V aku (20 km bez šlapání / 40km s příšlapem), 500W (nebo MagicPie 750W) motor + 12Ah/36V aku (25 km bez šlapání / 50 km s příšlapem), 750W (nebo MagicPie 1000W) + 10Ah/48V aku (25 km bez šlapání / 50 km s příšlapem) atd. Dojezdy prosím berte orientačně, samozřejmě záleží na terénu, hmotnosti jezdce, větru atd.